Громадська ініціатива
Громадський проект
«Твій майбутній транспорт»
Настав час змінити якість сервісу
в міському громадському транспорті
Проект покликаний привернути увагу до проблем міського громадського транспорту. Створити нові правила та встановити контроль на ринку приватних перевезень. Сприяти та лобіювати розвиток громадського муніципального транспорту в усіх містах України.
Цілі проекту
Головною метою проекту є створення спільноти для захисту прав пасажирів, привернути увагу вітчизняних та іноземних спеціалістів з управління та розвитку муніципального транспорту, активно впроваджувати освітню програму серед мешканців українських міст. Та досягти європейської якості обслуговування пасажирів як приватного, так і муніципального транспорту.
Для більшості людей, включно із автором проекту, поїздка в наземному транспорті, як в межах міста, так і поза ним, є справжнім випробуванням, що супроводжується приниженням власної гідності, безправністю порівняно з приватними перевізниками та жахливим станом муніципального транспорту. Я хочу змінити це, проте, щоб виправити ситуацію, необхідне бажання усіх людей, які, так само як і я, користуються громадським транспортом по всій країні, відстоювати свої права та вимагати перегляду політики міського транспорту.
Маршрутки та автобуси
Що відбувається зараз із громадським транспортом
в Україні
У більшості міст автобусний парк складається з «маршруток», в яких водій є одночасно водієм та контролером. В автобусах брудно, тісно, взимку холодно, а влітку задушливо. Справжнім випробуванням є поїздка в годину пік, передача коштів через весь салон та грубість водіїв. Не дивно, що навіть найбільш терплячі люди в таких умовах просто закипають від злості. Нижче — фотографії, які наочно демонструють загальну картину приватного транспорту.
Фото: news.pn, o1.ua, ru.molbuk.ua
Оскільки маршрути контролюються на догоду приватним компаніям,, то найпопулярніші маршрути забирають саме вони. Муніципальний транспорт же курсує напівпорожнім, і ледь окупає свої витрати, не кажучи вже про розвиток. Досить подивитися на статистику в Україні, де раз у раз трамваї сходять з рейок, а тролейбуси постійно виходять з ладу і не обслуговуються належним чином.
Безпечність транспорту
Найстрашнішою бідою є аварії та смерті людей. Водії опинилися в таких умовах, коли змушені робити все, щоб перевезти якомога більше пасажирів. В гонитві за грошима вони створюють загрозу для життя пасажирів та свого власного. Нижче описані пригоди, які виникли з вини водіїв.
Яким має бути міський
автобус в Україні
На жаль, багатьом невідомо, що таке справжній комфорт та зручність в місті, особливо у невеликих містах, оскільки люди просто не мають із чим порівнювати. В Україні є якісний громадський транспорт, проте в масштабах країни його дуже небагато. Нижче описані критерії, яким має відповідати сучасний транспорт в Україні
ПЛЮС ІНТЕРЕСИ ПАСАЖИРІВ
Нові правила перевезення
В Україні досі сильне лобі приватних компаній, які професійно відстоюють власні інтереси, в той час як на інтереси самих пасажирів ніхто не звертає уваги, а це і є основною причиною того, що ми пожинаємо плоди своєї байдужості і терпимо поганий сервіс.
Нові умови видачі ліцензій
Необхідні нові умови для видачі ліцензій, що задовольняють не тільки приватні компанії, а й звичайних пасажирів, я навів ряд вимог, які діють вже в багатьох країнах Європи, Азії та Америки, де є спеціальні контролюючі органи.
1. Відповідність стандарту екологічності «Євро 6»
1. Відповідність стандарту екологічності
стандарту «Євро 6 відповідають автобуси з малим рівнем викидів вуглекислого газу
2. Нові автобуси
Всі автобуси повинні бути новими, не старше трьох років, з клімат-контролем, мати пристосування для маломобільних громадян
3. Робота за розкладом
Всі перевізники зобов'язані працювати за розкладом, не тільки в години пік, а не чекаючи, поки наповниться автобус, стояти по 5 хвилин на зупинках
6. Передача GPS-треку
Стовідсотковий автоматичний контроль. перевізник зобов'язаний передавати GPS-трек, щоб управління точно бачило кожен автобус на маршруті.
7. Відбір водіїв
Управління повинно отримати список водіїв, номери їхніх прав, переконатись у тому, що перевізник регулярно здійснює техогляд транспортних засобів та медогляд водіїв.
8. Чистота та порядок в салоні
Постійний візуальний огляд автобусів контролюючими органами.
КОРОЛІ ДОРІГ
Розвиток муніципального транспорту
Безумовно, найкращий громадський транспорт — трамвай та тролейбус. Електротранспорт екологічно чистий, економічний, здатний одночасно перевозити велику кількість людей, не руйнує історичний центр міст. За наявності гарної інфраструктури, він дуже швидкий та працює в рази тихіше, аніж старий муніципальний транспорт
Чому потрібно розвивати муніципальний електротранспорт?

Розвиток електротранспорту позитивно впливає на розвиток міста та настрій людей. Ресурс трамваїв та тролейбусів, наприклад, в рази вище, аніж у звичайного автобуса. Багато європейських міст надають перевагу саме трамваям та тролейбусам, вони мають абсолютно інший вигляд та зовсім не такi, як звикли бачити наші співвітчизники. Європейський громадський транспорт сучасний, комфортний та дуже швидкий.
Для гарної роботи недостатньо нових трамваїв та тролейбусів, необхідно реконструювати безпосередньо інфраструктуру, колії, контактну мережу, зупинки з відліком часу, проте це варте інвестицій, адже ми отримаємо зовсім новий рівень поїздки в місті, з комфортом, тишею та швидкістю.
На відео ви можете пересвідчитись У якості роботи сучасного тролейбусу в Ліоні, Франція.
Берлін — трамвай один з найпопулярніших видів громадського транспорту в місті. На відео також можна побачити сучасну зупинку з електронним табло, де вказана кількість часу до очікування прибуття наступного трамваю.
Україна має власне виробництво сучасних тролейбусів та трамваїв, їх виробляє корпорація «Богдан», «ЛАЗ, «Електрон» та «Еталон». Багато з них вже курсують містами не лише України, але й інших країн.
Фото: nr2.com.ua
Чому українським містам вигідно з економічної точки зору розвивати екологічно чистий міський транспорт
Поганий громадський транспорт провокує людей пересідати на свій особистий автомобіль, причому люди готові витратити всі заощадження і змиритися з величезними витратами на його обслуговування, аби почуватися комфортно. Чим більше автомобілістів, тим більше з'являється лобі автолюбителів у місті, і влада змушена розширювати дороги, будувати нові розв'язки, руйнувати заради них будинки, а то й цілі квартали.

Крім цього місто витрачає колосальні кошти на будівництво цих доріг. Досвід Москви показує, що чим більше будувати доріг, тим більшими і довшими будуть пробки, лише нещодавно місто повністю змінило політику й почало активно розвивати громадський транспорт.
ОДИН У ПОЛІ не ВОЇН
Що треба зробити,
щоб все це змінити
Так вже сталося, що за довгі роки радянського минулого, яке повністю нищило всю ініціативу в суспільстві, ми вже в роки незалежності зберегли цей принцип - «я сам нічого не зміню», «моя хата скраю». В результаті закривали очі на жахливий сервіс, хамство і наражалися на небезпеку під час поїздки.

Щоб змінити це, потрібно, в першу чергу, змінитися нам самим, я закликаю приєднатися до моєї ініціативи з вирішення транспортних проблем, і довести, в першу чергу, собі, що ми здатні захистити свої права і добитися європейської якості обслуговування в транспорті.

Для початку можна просто підписатися на новини
проекту, поділитися з друзями або підписатися на одну
з груп в соц. мережах Вконтакте і Facebook
mydreambusua@gmail.com
Автор проекта Тельпис Георгий
Made on
Tilda